En månad och åtta dagar.

Tänk dig att du är 20 år gammal, har precis flyttat hemifrån och har en tjej på G och säkrat jobb till vintern.
Att du en dag får veta att du har cancer och att du snart kommer att dö.
Det här hände en av mina allra närmaste vänner,
Christoffer Bergelin.
Han lämnade en lillasyster, mamma, pappa och en drös med vänner som älskade honom mest av allt bakom sig.

Har du känt någongång, har det funnits någon som får dig att tappa andan?
Det har jag, du var helt underbar Stoffe.
Tänker på den där dagen och allt vi sa.
Vi fann en väg, en tid och ljuset finns kvar där än.

Jag saknar honom otroligt mycket, det går inte en dag utan att jag tänker på honom.
Han var sjuk länge, men på en vecka så försämrades allt.
Han hade ont, men klagade aldrig.
Han var den starkaste människan jag någonsin har träffat, han är min stora idol.

Jag saknar att få sms av dig mitt i natten, jag saknar att bli väckt av dig klockan 5 på morgonen.
Jag saknar din humor, jag saknar ditt skratt.


Christoffer "Stodche" Bergelin, jag vet att vi kommer att träffas.
Jag längtar efter dig och jag älskar dig.


<3



Kommentarer
Postat av: Therese

Den bästa människan jag vet.. Alltid lika rolig, glad och retsam. Alltid omtänksam. Han brydde sig verkligen. Jag saknar honom också. <3

2008-12-29 @ 19:56:30
URL: http://mariathereseenglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0