Barnsben

Jag vill vara barn igen. Bara kunna springa runt och leka och slippa hålla på och tänka på skolan och allt annat jobbigt.
Man behöver inte bry sig om något annat än att ha kul, leka en massa och bara vara.
Inte som det är när man är äldre, man måste plugga som en galning i skolan, vara populär och snygg för att få kompisar, vara pinsmal och rolig, omtänkstam och snäll. Man kan inte bara vara som när man var liten.
Man måste ha en snygg pojkvän så att kompisarna blir avundsjuka, annars kommer dom att säga upp kontakten med en.
Allt har blivit så komplicerat, kan det inte bara vara så lätt när man var barnsben?

Jag vet, det blir säkert ännu värre med åren, jag är ändå inte så gammal än.
Men jag har ändå förändrats mycket dom senaste åren, och jag vill inte att det ska vara så.
Jag vill kunna gå ut och leka kurragömma eller sitta och uggla i träden.

Men det går inte, jag har blivit äldre.

Anledningen till att jag känner så här, är för att jag hade en hemsk lördagkväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0