en sak jag irriterar mig på...

Här om dagen pratade vi i skolan på en rast om det här med att man ska betala för två platser om man är överviktig. Det var många som tyckte att det var bra, för att man då kanske börjar tänka på sin vikt och att det är farligt för hälsan. Jag respekterar deras åsikter men jag kan verkligen inte hålla med! Tänk vad kränkande det måste vara att få betala för två platser bara för att man har en större kroppsbyggnad, hemskt! Man kanske älskar sin kropp mer än något annat, man kanske älskar den mer än den där tjejen som väger 50 kilo och har den ultimata kroppen. Det vet man ju inte!?

Sen nämnde dom som har andra åsikter än mig att flyget kan störta eftersom det blir för mycket vikt, men det är ju självklart att dom aldrig packar in flyget så mycket så att det är på gränser till att det är för tungt.
Jag förstår heller inte hur flygbolaget ska veta hur mycket man väger, ska man skriva på pappret hur mycket man väger när man bokar? Det känns ju verkligen inte helt rätt!

Jag är iallafall nöjd med min kropp och skulle aldrig betala dubbelt om jag blev större! Självklart har jag lite komplex, men det har väl alla?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0