king= gräddfil, räkor, röd lök, svart lyxkaviar, riven ost. Mums filibaba!

Imorse gick jag upp tidigt, efter en sen kväll, för att plugga. Har en mediekunskaps- hemtenta som ska in ikväll och det jag var skrivit är inte många ord. Senare vid ett-tiden kom johan så vi tog på oss vandringskorna och tog oss ner till centrum där det väntades kokosbollar och brända mandlar, men andra ord nykvarns årliga marknad. Vi gick runt en stund och hamnade tillslut vid langos- ståndet. Fast i kön vart vi, och efter några minuter höll vi i en langos fylld med räkor och svart kaviar. Mums! Satte oss vid en bänk och plötsligt blev himlen grå och det började blåsa och hagla. Fort som attans åt vi upp vår KING och gick sedan hemåt. Väl hemma var vi dygnsura men glada, och kröp ner under täcket och värmde våra tassar.

Nu har snubben precis gått och jag skriver klart det sista på den där rakarns hemtentan. Puss på er och på min underbara söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0