Det blir inte alltid som man tänkt eller planerat.. Nästan aldrig om jag får säga det själv.

Ikväll skulle ha blivit en toppenkväll men istället sitter jag här. Jag skulle ha firat Amanda som fyllde 18 år i måndags med en utgång i Stockholm men istället sitter jag här. Jag gick till tåget där jag fick höra att det var inställt men att det skulle komma en ersättningsbuss. Jaha tänkte jag, och satte mig och väntade i hopp om att den skulle komma snart. Efter 45 minuter hade jag tappat tålamodet och gick tillbaka hem i mina nyaste klackar som jag längtat väldigt mycket efter att dansa loss i. Visst var det inte SL:s fel att tåget var inställt då det var någon som saboterat, men det är väl ändå deras skyldighet att se till så att ersättningsbussen kommer i tid?
Jag känner på mig att det inte kommit någon buss än. Här sitter jag nu istället och väntar på att jag någon gång ska få leva mitt liv. Det blir alltid något strul när jag har som högst förväntningar.

Hoppas iallafall att mina vänner som inte drabbades av strul får en grym kväll! Jag kommer igen, det kan jag lova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0